متا به همکاری با برند مد ایتالیایی پرادا برای توسعه یک جفت عینک هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخته است. این خبر مطابق گزارش CNBC در روز سهشنبه منتشر شده است. هنوز زمان دقیقی برای اعلام عمومی عینکهای هوشمند متا با نام پرادا مشخص نشده است. این همکاری نشاندهنده اراده متا برای توسعه فناوری عینکهای هوشمند خود در راستای همکاری با برندهای مد معروفتر، فراتر از رابطهاش با غول عینکسازی، EssilorLuxottica است.
تا کنون، متا ارتباط نزدیکی با EssilorLuxottica و برندهای مختلف آن داشته است. برند پرادا، هر چند که مالکیت آن به EssilorLuxottica تعلق ندارد، ولی برای ساخت عینکهایش به کمک این شرکت در طول چند دهه گذشته تکیه کرده است و به تازگی نیز همکاریهای خود را تجدید کردهاند.
متا تاکنون میلیونها عینک هوشمند Ray-Ban با قابلیتهای هوش مصنوعی را به فروش رسانده است. در هفته جاری، این شرکت همکاری دیگری با برند Oakley از گروه EssilorLuxottica را نیز اعلام کرده است، که طبق اخبار پیشین بلومبرگ، ممکن است به زودی عینکهای هوشمند جدیدی طراحی و معرفی کند. گزارش CNBC حاکی از آن است که قیمت این عینکهای هوشمند Oakley ممکن است حدود ۳۶۰ دلار باشد و احتمالاً معرفی آنها در روز جمعه انجام خواهد شد.
این تحولات نشاندهنده پیشرفتهای مستمر متا در زمینه ادغام فناوریهای نوین با صنعت مد و افزایش تنوع محصولات هوشمند این شرکت است.