نتفلیکس با معرفی تجربه جدید جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود در رویداد فناوری و محصولی که در روز چهارشنبه برگزار شد، گام مهمی در بهبود تجربه کاربری خود برداشت. این ویژگی نوین به کمک ChatGPT از OpenAI، ارائه‌دهنده تجربه‌ای گفتگویی و قابل‌فهم برای کشف محتوا برای کاربران خواهد بود. کاربران می‌توانند خواسته‌های خود را با استفاده از عباراتی طبیعی بیان کنند، مانند “می‌خواهم چیزی خنده‌دار و شاداب ببینم” یا درخواست‌های دقیق‌تری مانند “می‌خواهم چیزی ترسناک، اما نه خیلی ترسناک و کمی خنده‌دار، ولی نه به شکل خنده‌دار واقعی.”

این قابلیت قرار است در هفته جاری به‌عنوان نسخه بتا برای کاربران iOS منتشر شود. برخی از مشترکان در استرالیا و نیوزیلند پیش‌تر به این ویژگی دسترسی یافته‌اند، همانطور که بلومبرگ نیز ماه گذشته گزارش داده بود. رقبای دیگر در عرصه استریم نیز به‌کارگیری هوش مصنوعی تولیدی در جستجوی محتوا مشغول هستند. برای مثال، آمازون تجربه جستجوی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را بر روی تلویزیون‌های Fire ارائه می‌دهد که به سوالات بازکاربر درباره برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها پاسخ می‌دهد.

تجربه‌ای نزدیک‌تر به ارائه نتفلیکس، ابزار جستجوی مبتنی بر ChatGPT در Tubi است که به سوالات مرتبط با محتوا پاسخ می‌داد و فیلم‌ها را بر اساس درخواست خاص کاربر پیشنهاد می‌کرد. با این حال، Tubi به‌دلیل استقبال کم از این ویژگی، آن را متوقف کرد. حال باید دید آیا ویژگی جدید نتفلیکس با چالش‌های مشابهی روبرو خواهد شد یا خیر.

همچنین در این رویداد، نتفلیکس به برنامه‌های خود برای استفاده از هوش مصنوعی تولیدی برای به‌روزرسانی کارت‌های عنوان در زبان‌های مورد علاقه مشترکان اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌هایی که در این روز معرفی شد، می‌توان به فید ویدئویی کوتاه برای کاربران موبایل و طراحی جدید صفحه اصلی تلویزیون اشاره کرد.

مشاور صوتی آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا