نوتیشن میل: کلاینت ایمیل هوش مصنوعی نوتیشن فعال شد
نوتیشن در روز سهشنبه از عرضه نوتیشن میل، یک کلاینت ایمیل مجهز به هوش مصنوعی برای کاربران جیمیل، خبر داد. این سرویس به عنوان بخشی از پلتفرم مدیریت کارهای نوتیشن طراحی شده است و قادر به اتصال به حسابهای جیمیل کاربران نوتیشن میباشد. نوتیشن میل با استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی، به کاربران در سازماندهی ایمیلها، نوشتن پاسخها، زمانبندی جلسات و جستجوی پیامها کمک میکند.
تمامی کاربران نوتیشن میتوانند در این سرویس ثبتنام کنند و قابلیتهای هوش مصنوعی نوتیشن میل به صورت رایگان با محدودیتهای ماهانه قابل دسترسی است، یا میتوانند از یک برنامه پرداخت شده برای دسترسی نامحدود استفاده کنند. نوتیشن میل به دستهای از شرکتهای در حال رشد وارد میشود که هدفشان بهبود تجربه کار با صندوقهای ایمیل به کمک هوش مصنوعی است.
یکی از رقبای بزرگ، سوپرهیومن است که برای کلاینت خود، ۱۰۸ میلیون دلار سرمایهگذاری جذب کرده است. همچنین، شرکت فیکسیر که به جیمیل و اوتلوک متصل میشود، ماه گذشته ۱۰ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است. نکته قابل توجه این است که بسیاری از ویژگیهای نوتیشن میل نیز مشابه خدماتی هستند که از سمت جیمیل ارائه میشوند، از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای طبقهبندی ایمیلها، نوشتن پاسخها و پیشنهاد جلسات.
جیسون گینزبرگ، مسئول نوتیشن میل به وبسایت تککرانچ گفت که هدف نوتیشن میل تنها افزودن هوش مصنوعی به یک صندوق ورودی موجود نبوده، بلکه این است که به کاربران امکان دهد تا صندوق ورودی شخصی و سفارشیسازی شدهای بسازند. به گفته گینزبرگ، “نوتیشن میل به گونهای ساخته شده که به اصول ساختاری ایمیل نزدیکتر باشد و به کاربران اجازه میدهد تا آن را به شیوهای که میخواهند تنظیم کنند.”
زیرساخت نوتیشن میل از پلتفرم همکاری رمزگذاری شده «اسکیف» به دست آمده است که نوتیشن در سال ۲۰۲۴ آن را خرید. یکی از ویژگیهای بارز نوتیشن میل، امکان تقسیمبندی صندوق ورودی به «نما»ها یا پوشهها است. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی نوتیشن، ایمیلها را بر اساس موضوعات خاص برچسبگذاری میکند و آنها را به صندوق ورودی مرتبط منتقل میسازد. گینزبرگ تصور میکند کاربران از این قابلیت برای سازماندهی ایمیلها به منظور هدف خاصی، مانند پیگیری درخواستهای شغلی، استفاده کنند.
نوتیشن میل به سایر محصولات نوتیشن، از جمله برنامه تقویم آن، نوتیشن کالندار، و پایگاه دانش داخلیاش متصل میشود. این امر دسترسی به میانبرهای صرفهجویی در زمان را امکانپذیر میسازد. اگر کسی در مکالمات ایمیلی پیشنهادی برای زمانبندی جلسه داشته باشد، هوش مصنوعی نوتیشن، تقویم کاربران را بررسی کرده و زمانهای آزاد را پیشنهاد میدهد.
گینزبرگ همچنین اشاره کرد که در آینده، نوتیشن قصد دارد بیشتر به ارائه ادغامهای محصولی و همچنین شیوههایی برای دسترسی به نوتیشن میل، از جمله اپلیکیشن iOS، ادامه دهد. تیم نوتیشن همچنین مایل است که بتواند چندین صندوق ورودی را در یک نما ارائه دهد.
با این نوآوریها، نوتیشن میل به دنبال تغییر بنیادین در نحوه مدیریت ایمیلها و کاهش احساس بار اضافی در کاربران است.