شرکت متل، سازنده عروسک باربی، و شرکت OpenAI به منظور بکارگیری هوش مصنوعی مولد در صنعت اسباببازی و فرآیند توسعه محتوای مرتبط با نشانههای تجاری، همکاری جدیدی را آغاز کردند. این همکاری برای OpenAI، که به تازگی تفاهمنامههایی با ناشران خبری و کسبوکارهای بزرگ امضا کرده، یک تجربه جدید به شمار میرود زیرا تا به حال با هیچ سازنده اسباببازی همکاری نکرده است. با این حال، این همکاری با استراتژی کلی OpenAI در راستای نفوذ در صنایع مختلف همخوانی دارد و ممکن است موقعیتی جدید برای OpenAI در بخش سرگرمی در حال رشد متل فراهم آورد.
متل در سال 2023 با انتشار فیلم پرطرفدار “باربی” توجه بزرگترها را به خود جلب کرد و اکنون در حال توسعه فیلمهایی بر اساس دیگر اسباببازیها مانند هات ویلز، پالی پاکت، بارنی، UNO و مسترهای جهان است. این شرکت همچنین محتواهای انیمیشنی و لایو اکشن مختلفی برای تلویزیون در دست تولید دارد. علاوه بر این، متل به سمت بازیهای دیجیتال نیز حرکت کرده و انتظار میرود اولین بازی خود را در سال 2026 منتشر کند.
در حال حاضر جزئیات بیشتری از این توافق در دسترس نیست، اما دو شرکت انتظار دارند اولین “محصول مبتنی بر هوش مصنوعی” خود را در پایان سال جاری معرفی کنند. هدف از این محصول ارتقاء تعامل هواداران به شیوهای امن، مدبرانه و مسئولانه اعلام شده است. متل در بیانیهای اعلام کرده است که ایمنی، حریم خصوصی و امنیت در محصولات و تجربیات جدید این همکاری در اولویت قرار دارد.
جو شیلورمن، مدیر اجرایی متل، به بلومبرگ گفت که این محصول شامل مجموعهای از محصولات فیزیکی و تجربیات مختلف خواهد بود و متل هیچیک از نشانههای تجاری خود را به OpenAI واگذار نخواهد کرد. کارکنان متل نیز به ابزارهای OpenAI مانند ChatGPT Enterprise دسترسی خواهند داشت تا فرآیند توسعه محصول و ایدهپردازی خلاقانه را بهبود بخشند.
او همچنین افزود: “هر یک از محصولات و تجربیات ما به منظور الهامبخشی به هواداران، سرگرم کردن مخاطبان و غنیسازی زندگی از طریق بازی طراحی شده است. هوش مصنوعی میتواند در گسترش این مأموریت و افزایش دامنه برندهای ما به شیوههای جدید و هیجانانگیز کمک کند.” همکاری متل و OpenAI فرصتهای جدیدی برای نوآوری و تجربههای فراتر از بازیهای سنتی فراهم خواهد کرد.