شرکت OpenAI به‌تازگی اعلام کرد که ابزار جستجوی اینترنتی خود در ChatGPT را به‌روزرسانی کرده است تا تجربه خرید آنلاین بهتری را برای کاربران فراهم کند. طبق این اعلام، هنگامی که کاربران در ChatGPT به جستجوی محصولات می‌پردازند، این دستیار هوشمند اکنون چندین توصیه را ارائه می‌دهد و تصویر و نظرات مربوط به محصولات را نمایش می‌دهد. همچنین، لینک‌های مستقیمی به وب‌سایت‌هایی که محصولات در آن‌ها قابل خرید هستند، قرار می‌دهد.

OpenAI اظهار کرده است که کاربران می‌توانند سوالات بسیار خاصی به زبان طبیعی بپرسند و نتایج سفارشی دریافت کنند. در مرحله‌ی اول، این شرکت در حال آزمایش دسته‌بندی‌هایی از جمله مد، زیبایی، کالاهای خانگی و الکترونیک است. این به‌روزرسانی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های OpenAI برای رقابت با گوگل و ایجاد تجربه‌ای بهتر و شخصی‌تر در جستجوی محصولات و اطلاعات آنلاین ارائه شده است.

خرید آنلاین یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای گوگل به‌حساب می‌آید، اما بازار تبلیغات برای خرید جاهای اول در جستجوی گوگل نیز باعث کاهش کیفیت این محصول در سال‌های اخیر شده است. OpenAI اعلام کرده است که محصول جستجوی این شرکت به سرعت در حال رشد است و هفته گذشته بیش از یک میلیارد جستجوی وب در ChatGPT انجام شده است. این شرکت همچنین تأکید می‌کند که نتایج خرید در ChatGPT به‌طور مستقل تعیین می‌شود و تبلیغات بخشی از این به‌روزرسانی نیست.

نتایج جستجوی خرید بر اساس متاداده‌های ساختاری از طرف‌های ثالث، مانند قیمت، توضیحات محصول و نظرات ارائه می‌شود. OpenAI به ازای خریدهای انجام شده از طریق جستجوی ChatGPT، پورسانتی به‌دست نخواهد آورد. سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در گذشته با تبلیغات در ChatGPT مخالف بوده است، اما در مصاحبه‌ای اخیر به این امکان اشاره کرده که ممکن است تبلیغات «مناسب» در قالب هزینه‌های همکار برای خریدهای انجام شده از طریق ChatGPT مدنظر باشد.

به‌زودی، OpenAI قابلیت حافظه خود را با خرید برای کاربران Pro و Plus ترکیب خواهد کرد، به این معنا که ChatGPT بتواند به گفتگوهای قبلی کاربران ارجاع دهد تا پیشنهادات محصولات بسیار شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه دهد. این شرکت پیش‌تر ChatGPT را برای ارجاع به حافظه در جستجوهای وب به‌روزرسانی کرده بود. با این حال، این ویژگی‌های حافظه به کاربران در اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین ارائه نخواهد شد.

در کنار این به‌روزرسانی، جستجوی ChatGPT اکنون جستجوهای داغ را هنگامی که کاربران شروع به تایپ سوالی می‌کنند، نمایش می‌دهد که شباهت زیادی به ویژگی تکمیل خودکار در جستجوی گوگل دارد. همچنین، جستجوی ChatGPT به واتساپ نیز اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با ربات هوشمند این شرکت ارتباط برقرار کرده و پاسخ‌های به‌روز را دریافت نمایند.

OpenAI پیش‌تر به بررسی قابلیت‌های خرید از طریق پلتفرم «عامل» هوش مصنوعی خود پرداخته بود، که زمان زیادی را برای مرور صفحات وب و پیدا کردن محصولات مرتبط برای کاربران صرف می‌کند. در عوض، جستجوی ChatGPT با قابلیت خرید تجربه‌ای بسیار سریع‌تر و تعاملی‌تر را فراهم می‌کند، و همچنان به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق جستجوهای طبیعی به دنبال محصولات باشند.

خوانش متن با صدای طبیعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا