اُپرا، روز سه‌شنبه از یک مرورگر جدید به نام “Opera Neon” رونمایی کرد که به‌طور خاص بر روی جریان‌های کاری هوش مصنوعی تمرکز دارد و به انجام کارهایی مانند خرید، پر کردن فرم‌ها و کدنویسی به نمایندگی از کاربران می‌پردازد. این مرورگر در حال حاضر در مرحله لیست انتظار قرار دارد، اما شرکت اعلام کرده است که کاربران برای استفاده از آن پس از عرضه، باید اشتراک تهیه کنند. جزئیات قیمت‌گذاری هنوز اعلام نشده است.

مرورگر Opera Neon شامل سه دکمه جدید در نوار کناری خود است: “Chat”، “Do” و “Make”. دکمه Chat یک رابط چت‌بات را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد وب را جستجو کنید، پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و اطلاعات بیشتری درباره وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کنید، درخواست کنید. دکمه Do از AI Agent شرکت، که در ماه مارس معرفی شد، استفاده می‌کند. بر اساس ادعای شرکت، این هوش مصنوعی قادر است کارهایی مانند پر کردن فرم‌ها یا انجام رزروهای مسافرتی را به طور محلی در مرورگر انجام دهد.

گزینه Make نیز قابل توجه است؛ زیرا اُپرا ادعا می‌کند این گزینه می‌تواند با استفاده از دستورات متنی، بازی‌ها، وب‌سایت‌ها، قطعات کد، گزارش‌ها و موارد دیگر را ایجاد کند. شرکت اعلام کرده است که فرآیندهای هوش مصنوعی که این ویژگی را فعال می‌کنند، از طریق یک ماشین مجازی در ابر انجام می‌شود، بنابراین Neon حتی در حالت آفلاین نیز می‌تواند به انجام وظایف بپردازد و کاربران می‌توانند چندین کار را همزمان اجرا کنند.

در حالی که این قابلیت‌ها در نظر بسیار جذاب به نظر می‌رسند، تجربه نشان داده است که برنامه‌های هوش مصنوعی معمولاً به اندازه وعده‌های خود عملکرد ندارند. به‌علاوه، اُپرا تنها شرکتی نیست که بر روی هوش مصنوعی برای مرورگرها کار می‌کند؛ شرکت Browser Company نیز در دسامبر گذشته از مرورگری با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد که در نظر دارد وظایف را برای کاربران انجام دهد و گوگل نیز بر روی پروژه‌هایی کار می‌کند که نتایج جستجو و حتی انجام وظایف را با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا