Also، شرکتی که از دل Rivian بیرون آمد، از رونمایی رسمی دوچرخه برقی پدالیار TM‑B با مشخصات فنی قابل توجه خبر داد؛ محصولی که بنیانگذار Rivian، RJ Scaringe، توسعه آن را زمانی که تیمی مخفی در داخل Rivian روی میکروموبیلیتی کار میکرد آغاز کرد و تأکید کرده «تنها راه درست انجام این کار، ساخت همه قطعات درونسازمانی بود.» نتیجه، پلتفرمی فراتر از یک دوچرخه ساده است که هدفش ورود جدی به بازار اشباعشدهٔ e‑bike است.
TM‑B در چند تیپ عرضه خواهد شد: نسخه لانچ، نسخه پرفورمنس و نسخه پایه. نسخه لانچ که مشخصات یکسانی با تیپ پرفورمنس دارد، از باتری با برد تخمینی حدود 100 مایل (تقریباً 161 کیلومتر)، ده سطح کمک موتوری، کمکفنر هوایی و فورک هوایی، و دو حالت رانندگی از جمله حالت «اسپرت» برخوردار است که شتاب و سرعت بیشتر را فراهم میکند. قیمت نسخه لانچ و پرفورمنس حدود 4,500 دلار اعلام شده و نسخه لانچ با رنگهای اختصاصی بهاری عرضه میشود. نسخه پرفورمنس طبق برنامه در نیمهٔ اول 2026 وارد بازار خواهد شد و نسخهٔ پایه با برد حداکثر حدود 60 مایل (تقریباً 97 کیلومتر)، پنج سطح کمک، کمکفنر هوایی در عقب و فورک کویل در جلو و یک حالت رانندگی استاندارد، قرار است در نیمهٔ دوم 2026 با قیمتی زیر 4,000 دلار عرضه شود.
از نظر عملکرد، همه تیپها مجهز به چراغهای LED جلو و عقب با راهنمای راهنمایی یکپارچه، سرعت نهایی حدود 28 مایل بر ساعت (حدود 45 کیلومتر بر ساعت)، و چرخهای 24 اینچی هستند. طراحی «Biomotion» نور را هنگام پدال زدن به پای راکب منعکس میکند و امکان نصب لاستیکهای همهجارو، پدالهای مختلف و حالت Trail برای کنترل بیشتر دستی وجود دارد. باتری قابل جداشدن با شارژ سریع USB‑C تا 240 وات علاوه بر تغذیه موتور، قابلیت شارژ دستگاههای همراه را دارد.
یکی از نقاط قوت TM‑B سیستم امنیتی یکپارچه آن است: هنگام دور شدن راکب، سیستم بهطور خودکار باتری، چرخها و بدنه را قفل میکند؛ در صورت دستکاری، اعلان به اپ Also ارسال و آلارم صوتی بلند فعال میشود. همچنین با اتصال LTE و GPS مکان لحظهای دوچرخه گزارش میشود و در حالت بحرانی مالک میتواند از راه دور دوچرخه را غیرفعال کند («brick») تا قطعات آن بهکلی غیرقابلاستفاده شوند. این سطح از کنترلِ ضدسرقت به دلیل طراحی سفتوسخت Also از جمله مالکیت کامل نرمافزار، سختافزار و اجزا ممکن شده است.
فناوریهای داخلی دیگری که Also توسعه داده شامل پک باتری قابل جداشدن، الکترونیک قدرت، نرمافزار و سیستم محرکهی pedal‑by‑wire است؛ سیستمی که بین پدالزنی و حرکت چرخ اتصال مکانیکی ندارد و امکان بازیابی انرژی از طریق ترمزگیری (regenerative braking) را فراهم میکند. حتی ابزارهای ساخت این قطعات نیز توسط تیم Also طراحی شدهاند که نشاندهنده یکپارچگی توسعهای این شرکت است.
در بخش طراحی کاربری، نمایشگر مرکزی لمسی بین دستهها قرار گرفته و قاب بالایی ماژولار امکان تغییر سریع بین سه حالت صندلی—سولو، نیمکت و کاربردی باربری—را در چند ثانیه و بدون نیاز به ابزار میدهد. نسخهٔ کاربردی میتواند تا حدود 77 پوند (حدود 35 کیلوگرم) بار اضافی حمل کند. نرمافزار هر پیکربندی را تشخیص داده و تجربه کاربری را با نمایشگر مرکزی همگامسازی میکند؛ این یکپارچگی نرمافزاری همچنین امکان ارائه قابلیتهای جدید و ناوبری دقیق با ETA واقعی را فراهم میآورد، چون دستگاه از بار، سطح کمک و سرعت میانگین راننده آگاه است.
علاوه بر دوچرخه، Also کلاهخود Alpha Wave را هم بهصورت داخلی توسعه داده است؛ کلاهی که با فناوری جدید حفاظت در برابر ضربات چرخشی را بهبود میبخشد، بند قابل تنظیم با یکدست و سیستم صوتی یکپارچه شامل چهار بلندگوی دارای محافظ در برابر باد و دو میکروفون کاهنده نویز دارد. کلاهخود با نمایشگر مرکزی دوچرخه یا گوشی همگام شده و امکان پخش موسیقی، پاسخ به تماسها و مسیردهی گامبهگام را فراهم میکند.
Also در مراسم رونمایی علاوه بر TM‑B دو خودروی چهارچرخ (quad) نیز معرفی کرد که یکی از آنها به آمازون تأمین خواهد شد؛ این نشان میدهد برنامهٔ این شرکت فراتر از یک محصول، در پی خلق یک پلتفرم کامل در حوزهٔ میکروموبیلیتی است. با توجه به تکیه بر توسعهٔ داخلی قطعات و نرمافزار، TM‑B مدعی ارائه تجربهای متمایز در بازار رقابتی دوچرخههای برقی است.
