شرکت امنیت داده‌ها، روبریک، روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد شرکت “پرادیبیس” را خریداری کند. پرادیبیس یک استارتاپ با حمایت سرمایه‌گذاران است که به کسب‌وکارها در آموزش و بهینه‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی متن‌باز کمک می‌کند تا این مدل‌ها را متناسب با نیازهای خود سفارشی کنند. این اقدام روبریک به‌طور خاص به منظور افزایش پذیرش نمایندگان هوش مصنوعی در حوزه‌های سازمانی صورت می‌گیرد. جزئیات مالی این توافق اعلام نشده، اما منابع خبری گزارش داده‌اند که مبلغ قرارداد بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. روبریک در این خصوص از ارائه توضیحات بیشتر در مورد مبلغ توافق امتناع ورزید.

شرکت پرادیبیس که در سال ۲۰۲۱ توسط دوووت ریشی (مدیرعامل کنونی)، پیرو مولینو (مدیر علمی کنونی) و تراویس آدیر (مدیر فناوری کنونی) تأسیس شده است، تا کنون بیش از ۲۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران مختلف نظیر فلیسیس، گرلاک و سانکوس ونچرز جذب کرده است. ادغام توانمندی‌های پرادیبیس با محصولات روبریک، به کاربران این شرکت اجازه می‌دهد تا در ساخت نمایندگان هوش مصنوعی از طریق پلتفرم‌های آمازون بدراک، آژور اوپن‌ای‌آی و گوگل ایجنت‌اسپیس تسریع ایجاد کنند.

بیپول سینها، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل روبریک، در یک پست وبلاگی درباره این توافق گفت: “زمانی که توانمندی‌های پرادیبیس با پلتفرم‌های داده امنی مانند روبریک ترکیب شود، می‌تواند تحول‌آفرین باشد و کمک کند تا داده‌های معتبر به قدرت هوش مصنوعی مسئول و مؤثر تبدیل شوند.” وی افزود: “روبریک به‌منظور تسهیل دسترسی به داده‌های امن و منظم برای هوش مصنوعی، و پرادیبیس در حل مشکلات عملکرد و هزینه مربوط به استقرار مدل‌های زبانی بزرگ برای کاربردهای نمایندگی و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.”

روبریک تنها یکی از شرکت‌هایی است که در حال حاضر به‌منظور تقویت فناوری‌های خود برای ایجاد نمایندگان هوش مصنوعی اقدام به خرید شرکت‌های دیگر می‌کند. به‌عنوان مثال، سیلزفورس در ماه مه، شرکت مدیریت داده‌ها یعنی اینفورماتیکا را به ارزش ۸ میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین، اسنو فلیک در اوایل ژوئن، “کرانچی دیتا” را با هدف تقویت offerings هوش مصنوعی خود خریداری کرد و “کولیبرا” نیز چند روز بعد برای دلایل مشابه، شرکت “رایتو” را تصاحب کرد. روبریک که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر از جمله از “کوسلا ونچرز”، “IVP” و “لایت‌اسپید ونچر پارنتس” جذب کرده و در آوریل ۲۰۲۴ به بازار عمومی وارد شد.

خوانش متن با صدای طبیعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا