شرکت رسانه‌ای هوش مصنوعی “روومی” (Rumi) در یک دور تأمین مالی اولیه موفق به جذب 4.7 میلیون دلار سرمایه شد تا به تغییر رسانه‌های غیرفعال با ارائه جوایز بپردازد. این شرکت امروز برنامه بتای خود را که به صورت دعوت‌نامه‌ای در دسترس خواهد بود، راه‌اندازی کرد. هدف “روومی” این است که به کاربران این امکان را بدهد تا در زمان واقعی با محتوای رسانه‌ای تعامل کنند.

این دور تأمین مالی توسط شرکت‌های معتبر A16z crypto، CSX و EV3 رهبری شده و به ماموریت “روومی” برای ساخت اولین زیرساخت غیرمتمرکز هوش مصنوعی برای رسانه‌ها کمک خواهد کرد. این زیرساخت ترکیبی از هوش مصنوعی پیشرفته و فهرست‌سازی مبتنی بر کاربر را در اختیار دارد تا تجربه‌ای هوشمند و تعاملی از تماشای محتوا به ارمغان آورد.

بینندگان می‌توانند با شخصیت‌ها یا ورزشکاران حرفه‌ای در مورد آنچه بر روی صفحه اتفاق می‌افتد صحبت کنند، بازیگران و لباس‌های روی صفحه را شناسایی کنند، یا در طول مباحثات داغ سیاسی اطلاعات دقیقی دریافت کنند که همه اینها با قدرت هوش مصنوعی انجام می‌شود. “روومی در لبه پیشرفت‌های هوش مصنوعی، رسانه مصرف‌کننده و زیرساخت غیرمتمرکز قرار دارد”، به گفته سالوادور گالا، هم‌بنیان‌گذار EV3. “روومی با استفاده از یک شبکه توزیع‌شده از نودهای هوش مصنوعی، امکان بهره‌مندی مستقیم کاربران از رفتارهای موجود را فراهم می‌کند.”

کاربران بیش از پنج ساعت در روز به تماشای محتوا می‌پردازند و “روومی” به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از طریق اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی خود، درآمد غیرفعالی کسب کنند و به ساخت غنی‌ترین پایگاه دانش در مورد محتوای ویدئویی کمک کنند. “هوش مصنوعی می‌تواند داستان‌گویی را به تجربه‌ای واقعی و فراگیر تبدیل کند، اما ابتدا باید محتوای جهانی و فرهنگ را درک کند”، Niko Cunningham، مدیرعامل “روومی” گفت.

این سیستم فهرست‌سازی غیرمتمرکز کمک می‌کند تا عوامل هوش مصنوعی بینش‌های هوشمندتر و ویژگی‌های شخصی‌سازی‌شده مانند لایه‌های زمینه‌ای، زمینه فرهنگی در زمان واقعی و پیشنهادات تعاملی را ارائه دهند، در حالی که حریم خصوصی کاربر را حفظ و به حقوق مالکیت محتوا احترام می‌گذارد.

“روومی” نیز زیرساخت خود را به توسعه‌دهندگان و خالقان شخص ثالث لایسنس می‌دهد و به عوامل جدید قابلیت‌ها و فرصت‌های کسب درآمد می‌دهد. این فرصت‌ها شامل تبلیغات زمینه‌ای است که می‌تواند به طور یکپارچه در مکالمات با عوامل هوش مصنوعی ادغام شود و ارزش افزوده‌ای به تجربه تماشای محتوا ارائه دهد.

گفتنی است که “روومی” در حال ساخت یک “نیلسن غیرمتمرکز” است که آنالیزهای زمان واقعی و بینش‌های بیننده را ارائه می‌دهد. این شرکت به همکاری‌های اولیه با Virtuals.io پرداخته که ویژگی‌های آگاهی رسانه‌ای و تعامل را از طریق APIهای “روومی” به عوامل استفاده‌کننده از پلتفرم خود اضافه خواهد کرد.

“روومی” اکنون کاربران اولیه را به برنامه بتای خود دعوت کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بخشی از اکوسیستم رسانه‌ای هوش مصنوعی محور باشند. با استفاده از وب‌سایت https://www.rumilabs.io می‌توانند ثبت‌نام کنند. زیرساختی که به هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا داستان‌ها و فرهنگ انسانی را در billions ساعت محتوای ویدئویی درک کند، در حال شکل‌گیری است.

این شرکت با اجرای یک شبکه غیرمتمرکز فهرست‌کنندگان که محتوای تماشا شده را تحلیل می‌کنند، به شرکت‌کنندگان برای تلاش‌های خود پاداش می‌دهد. به مرور زمان، “روومی” قصد دارد از این سرمایه برای ورود به بازار بهترین معماری هوش مصنوعی برای استخراج داستان‌ها از ویدئوها استفاده کند.

در نهایت، “روومی” با جمع‌آوری داده‌های غنی و دقیق در مورد آنچه که برای مردم جذاب است، به سازندگان مستقل و استودیوهای هالیوود کمک خواهد کرد تا کیفیت داستان‌گویی خود را بهبود ببخشند. این شرکت معتقد است که ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی زمینه‌ای می‌تواند بازگشت سرمایه را برای تبلیغ‌کنندگان افزایش دهد.

“روومی” یک شبکه غیرمتمرکز به وجود آورده است که به صاحبان IP اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و انتظارات و تعاملات مصرف‌کننده را بررسی کنند. این تحول می‌تواند به عنوان یک فرصت جدید در دنیای رسانه‌های هوشمند و تعاملی محسوب شود.

تجزیه و تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا