برنامههای اپل برای بهبود قابلیت کشف برنامهها در فروشگاه اپ استور با استفاده از تکنیکهای برچسبگذاری مبتنی بر هوش مصنوعی، اکنون در نسخه بتای توسعهدهنده iOS 26 در دسترس قرار دارد. اما در حال حاضر، این برچسبها در فروشگاه عمومی اپ استور نمایش داده نمیشوند و بر روی الگوریتم جستجوی فروشگاه تأثیر نمیگذارند. به طور طبیعی، هر بار که بهروزرسانی جدیدی برای اپ استور منتشر میشود، گمانهزنیهایی درباره تأثیر این تغییرات بر رتبهبندی جستجوی برنامهها شکل میگیرد.
تحلیل جدیدی از سوی ارائهدهنده هوش برنامهها، Appfigures، نشان میدهد که متادیتا استخراج شده از اسکرینشاتهای برنامهها، در رتبهبندی آنها تأثیرگذار است. این شرکت معتقد است که اپل متن را از زیرنویسهای اسکرینشات استخراج میکند. پیش از این، تنها نام برنامه، زیرعنوان و لیست کلمات کلیدی بهعنوان معیارهایی برای رتبهبندی جستجو در نظر گرفته میشد. نتایج نشان میدهند که اسکرینشاتها به کشف برنامهها کمک میکنند، که بر اساس اعلام اپل در کنفرانس توسعهدهندگان جهانی (WWDC 25) تأیید شده است. با این حال، نحوه استخراج این دادهها توسط اپل از تکنیکهای هوش مصنوعی استفاده میکند و نه تکنیکهای OCR، همانطور که Appfigures حدس زده بود.
در کنفرانس سالانه توسعهدهندگان، اپل توضیح داد که اسکرینشاتها و سایر متادیتا برای بهبود قابلیت کشف برنامهها استفاده خواهند شد. این شرکت اشاره کرد که از تکنیکهای هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعاتی استفاده میکند که در غیر این صورت در توضیحات برنامه، اطلاعات دستهبندی، اسکرینشاتها یا سایر متادیتا پنهان میماند. به این ترتیب، توسعهدهندگان نیازی به افزودن کلمات کلیدی به اسکرینشاتها یا انجام اقدامات دیگر برای تأثیرگذاری بر برچسبها نخواهند داشت، و این امکان را برای اپل فراهم میآورد که برچسبی را برای بهبود دستهبندی برنامه اختصاص دهد.
در نهایت، توسعهدهندگان قادر خواهند بود برچسبهایی که بهطور خودکار به برنامههایشان اختصاص داده میشود را کنترل کنند و اپل به آنها اطمینان داد که قبل از انتشار آنلاین، این برچسبها توسط انسانها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در آینده، درک بهتر از برچسبها و تأثیر آنها بر کشف برنامهها برای توسعهدهندگان بسیار اهمیت خواهد داشت، بهویژه زمانی که این برچسبها به کاربران جهانی اپ استور عرضه شوند.