در جدیدترین اخبار حوزه هوش مصنوعی، شرکت UiPath از راه‌اندازی پلتفرم جدید خود با نام «پلتفرم اتوماسیون کنشی» (Agentic Automation) خبر داد. این پلتفرم به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با استفاده از ربات‌های هوشمند، فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهینه‌سازی کنند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که بسیاری از نهادها به بررسی کارایی و قابلیت‌های این ربات‌ها می‌پردازند. با این حال، بسیاری هنوز به اشتباه انواع ربات‌های هوشمند را با اتوماسیون سنتی برابر می‌دانند. دانیل دینس، بنیان‌گذار و مدیرعامل UiPath، در مصاحبه‌ای با رسانه VentureBeat بیان کرد که این ربات‌ها به هیچ وجه نسخه جدیدی از اتوماسیون فرآیندهای رباتیک (RPA) نیستند بلکه ابزاری هستند که می‌توانند به طور هم‌زمان با RPA همکاری کنند.

دینس افزود: «مشکل بزرگ ربات‌های پیشرفته زبانی (LLMs) در حال حاضر این است که طبیعت غیرقابل پیش‌بینی دارند، بنابراین نمی‌توان آنها را به‌طور کاملاً خودکار به کار گرفت.» او در ادامه اشاره کرد که بیشتر پیاده‌سازی‌های موجود از ربات‌ها به شکل چت‌بات‌ها هستند و این شرکت در حال تغییر رویکرد خود از تعامل صرف به سمت داده‌محور شدن این ربات‌هاست.

یکی از اجزای کلیدی ارائه UiPath، لایه ارکستراسیون هوش مصنوعی به نام «Maestro» است. این لایه به عنوان یک ناظر مرکزی عمل کرده و جریان اطلاعات را از ربات‌ها به کارمند انسانی و سپس به لایه اتوماسیون هدایت می‌کند. دینس Maestro را به عنوان ناظری توصیف کرد که فرآیندهای کسب‌وکار پیچیده را «اتوماسیون، مدل‌سازی و بهینه‌سازی» می‌کند.

ویژگی‌ دیگر این پلتفرم، شفافیت و حسابرسی بیشتر در فرآیندها است. دینس تاکید کرد که با افزودن نیروی انسانی به این حلقه، اطمینان بیشتری حاصل می‌شود و پیاده‌سازی یک اتوماسیون مبتنی بر قوانین به تکمیل کار کمک می‌کند.

شرکت UiPath در حال همکاری با گستره‌ای از ارائه‌دهندگان فریمورک‌های ارکستراسیون مانند LangChain برای ارائه فریمورک‌های چندعاملی است. همچنین این پلتفرم با فریمورک‌های شرکت‌های Anthropic و Microsoft نیز همکاری دارد و بخشی از پروتکل Agent-to-Agent شرکت گوگل است.

سایر کارشناسان صنعت نیز بر این باورند که ربات‌های هوش مصنوعی، مرحله بعدی اتوماسیون هستند. البته، در حالی که برخی از این ربات‌ها، به صورت خودکار و در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند، UiPath برای اثبات برتری رویکرد خود نسبت به دیگر ارائه‌دهندگان باید تلاش بیشتری کند.

در مجموع، روندهای جدید در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک، به مانند یک نوآوری در فرآیندها و اتوماسیون کسب‌وکارها در حال ظهور است و انتظار می‌رود که این ربات‌های هوشمند در آینده، نقشی کلیدی در بهینه‌سازی و افزایش کارایی سازمان‌ها ایفا کنند.

ایجاد صوت دیجیتال پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا