شرکت‌های ویʼمو (Waymo) و اوبر (Uber) به زودی خدمات رباتاکسی خود را در آتلانتا به مشتریان منتخب که در اوایل امسال به لیست انتظار پیوسته‌اند، ارائه خواهند کرد. این اقدام پیش از راه‌اندازی عمومی رباتاکسی‌ها در تابستان امسال صورت می‌گیرد. مشتریانی که برای دسترسی زودهنگام انتخاب می‌شوند، از طریق اپلیکیشن اوبر و ایمیل مطلع خواهند شد. این مشتریان که تمایل به استفاده از خدمات رباتاکسی دارند، تشویق خواهند شد تا نظرات و بازخوردهای خود را در طول و بعد از سفر ارائه دهند. به عنوان یک مشوق اضافی، مسافران پس از اولین سفر خود با ویʼمو، ۱۰ دلار اعتبار اوبر دریافت خواهند کرد.

آتلانتا دومین شهر است که خدمات «ویʼمو در اوبر» به آن اضافه می‌شود. این خدمات که مسافران را از طریق اپلیکیشن اوبر با وسایل نقلیه خودران ویʼمو متصل می‌کند، در بهار امسال در آستین راه‌اندازی شد. اوبر و ویʼمو سپتامبر گذشته اعلام کردند که قصد دارند خدمات رباتاکسی را در آستین و آتلانتا از اوایل سال ۲۰۲۵ به عنوان بخشی از همکاری‌های گسترش‌یافته خود ارائه دهند. در این همکاری، فقط کاربران اوبر می‌توانند وسایل نقلیه خودران جگوار I-PACE ویʼمو را درخواست کنند.

همانند سایر شهرهایی که ویʼمو خدمات خود را در آن‌ها آغاز کرده است – شامل لس آنجلس، فینکس و سانفرانسیسکو – منطقه خدمات در آتلانتا نیز به تدریج گسترش خواهد یافت. ویʼمو و اوبر توافق کرده‌اند که در ابتدا خدمات رباتاکسی را در یک منطقه ۶۵ مایل مربعی در آتلانتا، شامل مرکز شهر، باک‌هد و محله کپیتال ویو ارائه دهند. خدمات «ویʼمو در اوبر» مسئولیت‌های مالکیت و بهره‌برداری از ناوگان خودروهای بدون راننده را تقسیم می‌کند: اوبر وظیفه شارژ، نگهداری و تمیز کردن وسایل نقلیه خودران و همچنین مدیریت دسترسی به رباتاکسی‌ها از طریق اپلیکیشن خود را بر عهده دارد، در حالی که ویʼمو نظارت بر فناوری و عملیات خودران، از جمله کمک به مسافران را انجام می‌دهد.

تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا