شرکت “Hims & Hers” که در حوزه خدمات بهداشت و تندرستی از راه دور فعالیت دارد، اخیراً یک کارشناس با تجربه در صنعت خودروهای خودران را به عنوان مدیر فناوری جدید خود منصوب کرده است. به گفته “اندرو دودوم”، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، این تصمیم به‌طور خاص با هدف استفاده از تخصص‌های لازم برای تسریع برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برند گرفته شده است.

مدیر فناوری جدید، “مو الشنوی”، که پیش از این رئیس و مدیر فناوری شرکت خودروهای خودران “Cruise” بود، در پی تعطیلی برنامه خودروهای خودران این شرکت توسط جنرال موتورز، از سمت خود کناره‌گیری کرد. به‌ظاهر، تغییر از حوزه خودروهای خودران به بهداشت و درمان ممکن است بعید به نظر برسد، اما دودوم در مصاحبه‌ای با “TechCrunch” تأکید کرد که به عمد به دنبال رهبران این حوزه رفته است تا بتواند از آنها در پیشبرد اهداف هوش مصنوعی خود استفاده کند. به گفته او: “شرایطی که در آن به کار می‌پردازید، به شدت حساس است و مربوط به زندگی انسان‌هاست؛ به همین علت، چالش‌های فراوانی را به همراه دارد.”

الشنوی با اشاره به تجربیاتش در این حوزه، توضیح داد که انتقال از خودروهای خودران به بخش بهداشت چندان هم غیرممکن نیست. او اظهار داشت: “خودروهای خودران از هوش مصنوعی برای اتخاذ تصمیمات در زمان واقعی در محیط‌هایی با پیچیدگی بالا و تحت نظارت شدید استفاده می‌کنند، جایی که کسب اعتماد از اهمیت زیادی برخوردار است. شرایط در حوزه بهداشت و درمان نیز مشابه است.”

شرکت “Hims & Hers”، مستقر در سان‌فرانسیسکو، در سال 2021 از طریق ادغام با یک شرکت Acquisition هدف‌دار به بازار عمومی وارد شد. این شرکت در ابتدا در سال 2017 بر روی بهداشت مردان تمرکز کرد و محصولاتی مانند داروهای درمان اختلال نعوظ و درمان‌های ریزش مو را ارائه می‌داد. در سال بعد، این شرکت دامنه فعالیت خود را به بهداشت زنان گسترش داد و نام “Hers” را به عنوان بخشی از برند خود اضافه کرد. جدیداً این شرکت همچنین درمان‌های بهداشت روان و کاهش وزن را به مجموعه خدماتش افزوده است.

چشم‌انداز شرکت به وضوح در استخدام‌های اخیر آن مشهود است. این هفته، “نادیر کبعانی”، مدیر سابق آمازون به عنوان مدیر عملیات جدید این شرکت معرفی شد. دودوم معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند به تحول این شرکت کمک کرده و در نهایت به خدمت‌رسانی به تعداد بیشتری از افراد منجر شود. طبق گفته‌های دودوم، “Hims & Hers” روزانه بین 10,000 تا 15,000 بیمار را درمان می‌کند و اطلاعات ماهیت‌نگاری شده میلیون‌ها بیمار، مانند ویزیت‌های کلینیکی، داروهای تجویز شده و اثربخشی آنها، در یک پایگاه داده وسیع جمع‌آوری شده است. این داده‌ها اکنون برای ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی که در آینده به تشخیص و درمان بیماران کمک خواهند کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت به‌تازگی ابزاری به نام “MedMatch” را راه‌اندازی کرده است که به پزشکان در پیشنهاد درمان‌های مرتبط با بهداشت روان کمک می‌کند. دودوم تأکید کرد که تمام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت همچنان نیاز به نظارت پزشکان دارند و این ابزارها به منظور افزایش کارایی و دقت پزشکان طراحی شده‌اند. او همچنین گفت که هوش مصنوعی به پزشکان نشان می‌دهد که چگونه به نتایج خود دست یافته و چه عواملی بر تصمیم‌گیری‌هایش تأثیر گذاشته‌اند. “این شفافیت و ارائه زمینه پشت پرده که چگونه به نتیجه‌گیری رسیده‌ایم، در بسیاری از موارد به اندازه توصیه‌های خود ارزشمند است.”

دستیار صوتی هوشمند پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا